Pages

Jun 4, 2017

Salam Ramadan 1438H

Assalamualaikum wbt.



Alhamdulillah kita masih bertemu dengan Ramadan pada tahun ini...moga kita sama-sama dapat memanfaatkan seluruh anggota kita berbakti dan beramal pada bulan yang penuh mulia ini kerana belum tentu kita masih berpeluang bertemu Ramadan yang akan datang. Maut itu pasti tidak akan dipercepatkan atau dilambatkan walau sesaat.
Sudah ramai orang yang kita sayangi, yang kita kenali, dahulunya sama-sama beribadah bersama kita telah kembali kepada Penciptanya pada tahun ini. Kita sudah tidak dapat melihat mereka dan berkasih sayang dengan mereka. Mereka yang dahulunya berbual dengan kita, memberi kita makanan atau minuman, hadir ke majlis kita dan mengambil berat tentang kita, telah meninggalkan kita buat selama-lamanya. Tinggallah kita masih dia dunia meneruskan perjuangan, mendoakan mereka yang telah pergi.

Wahai sahabat seIslam, moga Ramadan ini adalah yang terbaik, yang tercantik, yang terindah andai ini Ramadan terakhir bagi kita. Doakan moga kita dibukakan jalan hidayah, begitu juga rakan-rakan kita yang masih belum memeluk Islam..moga diberi hidayah olehNya..

Salam Ramadan
1438H.

0 comments: