Pages

Jul 5, 2012

Transparent

Assalamualaikum wbt.


Satu hari, sedang sibuk mengemas barang2 kat sekolah. Dalam hati ni memang ada masalah yang difikirkan.

Ada kawan tanya, "Tak sihat ke?

Saya jawab, "Sihat".

"Emosi sihat?"

"Macam tahu-tahu ja. Memang ada masalah sikit akak. Nampak ke?"

"Nampak muka sedih."

-))))

Kemudiannya,
Ada satu benda yang menyentuh kalbu saya ni. Kakak itu datang sekali lagi dan berkata beliau tak ada apa2 yang dapat dibantu untuk selesaikan masalah saya melainkan satu doa yang telah ditullis pada satu kertas. Dibacanya di hadapan saya dan menasihati saya supaya mengamalkannya.

Allah hu akbar. Terharu sungguh. Allah saja yang tahu.

Dan semalam, teman permusafiran selama 3 hari merangkap teman sebilik menegur, "Adik kenapa? Muka nampak risau."

Saya senyum.

Tak syak lagi, memang la muka saya ni transparent. Dah ramai orang tegur.

Kalau sedih
Kalau takut
Kalau marah
Kalau risau

Semua tak dapat nak betul2 sorok terutama masa sedih.:))

Nak kene ambik langkah ni untuk kurangkan transparent.
:-P

Noted. 

FN:  Alhamdulillah, selamat pulang dari Johor. Moga segala urusan dipermudahkan. Amin.


3 comments:

NoorVictory said...

Heee~ sy klo sakit pun org cakap xsakit. Wuwuwuwu~ =(

Tp bila sy xsakit org ckp sakitt. Ngaaaa

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Sukar nak sembunyikan kesedihan dari raut wajah kita kan! Tapi jika boleh senyum dalam kesedihan pasti boleh sorok..:)

~kamilah~ said...

NoorVictory: alahai...terbalik pulak..hehe

Abd Razak : I.allah..sedang diusahakan..:-)