Pages

Aug 2, 2011

Ada Rasa, Ada Getarnya

Assalamualaikum wbt.


The King of Fruits

"Cikgu, ada orang bawak durian", jerit seorang murid dari belakang.

Saya tersenyum. Maklumlah musim durian sekarang. Murid pun bawak bekal durian ke sekolah.

"Sapa bawak durian?" saya bertanya.

"Saya cikgu," jawab si manis di belakang sambil mengeluarkan sebiji durian dari beg sekolahnya.

"Nah cikgu" dia menghulurkan durian sambil tersenyum.

"Eh susah-susah je bagi cikgu, tima kasih..." saya tersenyum sampai telinga (^_^)

"Cikgu makan masa bukak puasa nanti..",jerit yang lain.


Hai,

Budak-budak suci. Tiada dosa.

Suka memberi.

Minggu lepas dapat buah machang dari sorang budak lain.

Murah rezeki.

Walaupun mereka non-muslim, tapi fitrah tetap sama.

FITRAH SALING MENYAMBUNGKAN SILATURRAHIM DAN CAKNA DENGAN MAKHLUK
SEKELILING.


Terdetik dalam hati. Rezeki 2 Ramadhan ni. Hikmah di sebaliknya supaya saya melihat dengan mata hati.

Supaya banyakkan bersedekah di bulan mulia ini.



Terima kasih wahai muridku.

Hari ni cikgu belajar sesuatu daripada kamu!


0 comments: