Pages

Feb 17, 2012

Alhamdulillah

Assalamualaikum wbt.

Pertamanya, segala puji yang selayaknya hanya kepada Allah swt Tuhan yang bersemayam di atas arasy. Menciptakan kita dengan pelbagai rupa, bentuk dan warna kulit. Tiada satu pun yang mengetahui apa yang dikandung dalam perut seorang ibu melainkan Dia. Dan kemudian Dialah yang memberi nikmat Iman dan Islam kepada hambaNya.

Alhamdulillah thumma alhamdulillah......

Pernah pada entry satu ketika dahulu  Ujian Sakit & Doktor , dan Tak Terbayar Nikmat Sihat  saya diuji dengan ujian yang sangat memberi manfaat kepada diri sendiri.

Memberi kesedaran  betapa Allah swt menguji kita sesuai dengan apa yang mampu kita lalui. Yang menyedarkan kita supaya menjadi lebih bersyukur dengan nikmat yang tidak terhitung. Malulah kita untuk mengeluh dengan sedikit kesusahan yang menimpa kerana tidak terbanding dengan nikmat yang telah kita gunakan setiap detik.

Sejak seminggu yang lalu, saya sudah sembuh daripada sakit kaki yang dialami selama beberapa tahun kebelakangan ini. Gembira tak terkata, lidah tidak henti memuji yang Maha Esa. Penyakit juga salah satu makhluk Allah. Allah lah yang ,menulis bahawa kita akan sihat atau sakit. Tugas kita hanya bersabar dan berusaha untuk menyembuhkan diri. Semuanya kaffarah dosa kita.

Tika dapat bersolat seperti biasa, seperti orang lain yang sihat, seperti dulu-dulu. Telah hilang rasa semua sakit yang dialami. Saya sudah tidak dapat membayangkan waktu sakit itu. Indahnya nikmat sihat. Teringat saya pada kisah para penghuni syurga. Ketika mana mereka melihat segala nikmat yang terdapat di dalam syurga, maka lupalah mereka akan segala kesusahan yang dihadapi sewaktu di dunia dahulu. Mereka merasakan bahawa mereka tinggal di dunia hanya sebentar. Sekadar satu pagi atau satu petang sahaja. Begitulah Allah membeli mereka dengan nikmat yang tidak tercapai dek akal manusia.

Adapun nikmat Tuhanmu, maka hendaklah engkau sebut-sebutkan (dan zahirkan) sebagai bersyukur kepadaNya.
                                                                      (Adh-Dhuha 93:11)

Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang telah mendoakan kesembuhan saya. Yang banyak memberi dorongan dan kata semangat. Hanya Allah swt yang dapat membalas dengan kurniaNya.





2 comments:

NadiaH NaDya said...

Alhamdulillah..mila dh sihat...:)

~kamilah~ said...

alhamdulillah... nothing can describe..
thanx a lot nad..dgn doa yg tak putus2...