Pages

Nov 4, 2012

Tika Bidadari Berbisik

Assalamualaikum wbt.

Wanita adalah ciptaan yang terhebat. Andai di syurga ada bidadari sebagai penyinar maka di dunia ada wanita solehah sebagai perhiasan duniawi. Sehingga ada yang mengatakan andai mereka tidak wujud, maka sepilah dunia ini.

Jika itu hakikatnya, tidak berbanggakah kita diciptakan? Ya...daripada kitalah lahirnya seorang yang bijaksana dan daripada kita juga wujud seorang Rasul pemimpin dunia! Maka, benarlah sabda Nabi, wanita itu lebih baik daripada bidadari syurga.

Fitrahnya... kita sebagai wanita tidak akan sepi dengan cubaan. Semakin menjauh, semakin pula mendekat. Andai demikian, bangunlah segera. Carilah punca dan berusahalah memurnikannya sebelum ia membakar diri. Ingatlah...wanita hebat ialah apabila seluruh hatinya diserahkan kepada Pemilik, bukan hanya meratapi takdir yang tertulis. Teruslah menjadi insan yang terhebat yang dapat menggoncang dunia, menggenggam bara walau diuji bertubi-tubi.

~Petikan dari Buku Tika BIdadari Berbisik~

Penulis : Siti Farrah Shahwir & Noraini Ismail

Cantik kulit buku ni....


Teruskan membaca!

P:S ~ syukran pada ustazah yang sudi meminjamkan buku ni pada saya...JZKK

2 comments:

NadiaH NaDya said...

dh lama jgak saya x bli buku..huhu..azam next year..sebulan 1 buku..hehe

~kamilah~ said...

huhu...cuti ni niat nak banyakkan lg bc buku:)
sy pun dah lama jugak tak beli..baca yg org je..