Pages

Jun 8, 2012

Kemarau Di Hati

Assalamualaikum wbt.

Salah satu nasyeed pilihan masa u dulu. Selalu jadi halwa telinga masa 'jalan-jalan' kat bilik depan....:-)

Saya tujukan pada semua pembaca & especially - Cik Amy, Nadiah & Syida...




Album :
Munsyid : Mestica
http://liriknasyid.com


Rintik hujan daun kebasahan
Kenangan larut di arus rindu
Malam gelap zulumat yang menutup sinaran
Kemarau hati semakin memilu

Hanya gemersik angin dari pohon-pohon
Yang mengimbau ingatan meramas nurani
Bak amukan gelora yang menghempas di dada
Resah sendumu menggamit derita
Berderaian di mata

C/O
Yang pulang pergi usahlah dirintih
Doakan saja dikurnia sejahtera
Apalah diratap dengan tangis keharuan
Leraikan hiba pujuklah hatimu
Pemergiannya iktibar buatmu

Usah dianyam sepi dengan kesedihan
Tak terhalang segala kehendak Ilahi
Dituruti rasa tak sampai ke mana
Duka dan lara melemahkan jiwa
Simpanlah di hati

Bila sampai di garis sempadan
Perahu usia di hentian terakhir
Tiada pun sesaat detiknya dipertangguh
Hidup direntas ketentuan takdir
Kemarau hati biarkan berlalu?

6 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Sesungguhnya 'sebelum' dan 'sesudah'
merupakan bentuk waktu yang berlaku bagi kita...

NadiaH NaDya said...

jalan2 bilik depan???..bilik sape tu cik mila???hehehe
one of my peberet song ni...teringat plak time praktikel dulu..bila on je lagu ni mesti syafa merungut..haha

Akh Joko said...

jangan bersedih walau sedang kemarau...

"karena hujan insyaAllah kan turun sehingga kan jadi subur di hati :)

~kamilah~ said...

Abd Razak : Ya, walaupun kdg2 rasa takut untuk menghadapi saat tu.

Nadiah NaDya : yup, bilik feberet sy..hehe..hanya org tertentu saja yang dpt menghayati lagu ni..:-)

Akh Joko : insyaAllah.. T.ksh Akh Joko...

Hilmiah said...

betol2...best2....

~kamilah~ said...

welcome sahabatku...:-)))