Pages

Dec 5, 2011

Suara

Assalamualaikum wbt.


Semenjak pagi semalam, tekak mula rasa lain macam. Walaupun tak  terlalu sakit. Rasa dahi, sejuk.
Suara mula berubah. Adik mula ketawakan.  Mana taknya, sibuk nak bercakap dan mereka susah nak memahami gara-gara suara yang kadang dengar kadang hilang. Saya ketawa tanpa suara. Adehhh...dah biasa bercakap kat sekolah. Tak boleh nak diam.

Bangun pagi tadi, suara tak da langsung. Cuba bercakap jugak tapi macam berbisik dan tu lah yang terbaik untuk pagi ni.Cuba bercakap pasal banjir kilat di Kuantan. Namun, abah tak dengar apa yang saya katakan.

"Camna suara cikgu camni arini??"

Saya senyum dan diam seperti kecewa.

Sepatutnya, ke Kuantan lagi pagi ni untuk selesaikan dua perkara penting. Tapi terpaksa ditangguh. Amat sukar berkomunikasi dalam keadaan begini. NIKMATNYA ADA SUARA.

Tak boleh nak expresskan perasaan sekarang. Ujian sakit untuk Allah hapuskan dosa-dosa.

Menuntut kesabaran kerana walaupun tiada suara hari ni, masih terlalu banyak nikmat Allah yang tidak terhitung.

Nikmat IMAN DAN ISLAM.

Nikmat PANCAINDERA.

Semuanya digunakan tanpa bayaran bulanan. Semuanya PERCUMA.

"MAKA NIKMAT TUHANMU YANG MANAKAH YANG KAMU DUSTAKAN?".

5 comments:

cik ah said...

setiap yg berlaku ada hikmahnya yg kita tidak tahu..hanya ALLAH SWT yg lebih mengetahui setiap apa yg berlaku..

p/s : minum air mask bnyk2 & petua yg paling pemes adalah cuba minum air asam jawa...cik ah dlu pn prnah alami bnda yg sama so,jenuhla duk minum air asam jawa..alhamdulillah brkesan..but depens on ur situation how...

slmt berehattt....

~kamilah~ said...

terima kasih cik ah..
salam perkenalan d alam maya..
semoga Allah merahmatimu sentiasa..

NadiaH ManaF @ ナディア said...

cik mila
try minum air asam jawa.....:)

~kamilah~ said...

cik nadiah...
air asam jawa mmg mujarab..

NadiaH ManaF @ ナディア said...

alhamdulillah....moga cepat sembuh